Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

V17 zeiltje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het zeiltje kan helemaal losgemaakt worden d.m.v. de rits die aan de buitenzijde van de opening loopt. Als het niet regent maak ik de rits voor het grootste gedeelte los en laat ik deze naast me in de fiets hangen. Wanneer het zeiltje opengeritst is zoals op de foto, kan het aan klitteband dat aan de binnenzijde van de klep is aangebracht worden vastgemaakt

     

                                                                                                                                                                  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als het regent rits ik het zeiltje tot aan mijn kin dicht. Ik ben redelijk lang en kan het zeiltje met mijn kin een beetje naar buiten duwen, waardoor het water langs de zijkanten wegloopt. Anders wil het water wel eens langs mijn kin en door de rits de fiets in druppelen. De rits in combinatie met een fietshelm zorgt ervoor dat ik als het regent redelijk droog blijf. Als het erg hard regent loopt er wel wat water naar binnen. Wat ik mis is een spatscherm langs de voorzijde van de opening; deze zou het water dat in je gezicht spat (in mijn geval: voornamelijk tegen mijn bril) gedeeltelijk tegen kunnen gaan.

Geef een reactie

