Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Optima Rhino FS

Optima Rhino FS (Full Suspension) Dit is mijn laatste aankoop. Deze Rhino is uitgerust met 26″ wielen (20″ is de gebruikelijke maat), 36 versnellingen, schrijfremmen en voor- en achtervering. De vering samen met de 26″ wielen zorgt ervoor dat je weinig merkt van oneffenheden in het wegdek. De fiets is nu een aantal weken in mijn bezit en ik ben bezig om deze te optimaliseren. Zo denk ik erover om de Rhino uit te rusten met snellere banden, spatborden (voorwielen) en kappen aan het stuur om de handen te beschermen tegen schuren langs de banden.

Ik heb twee mooie zwarte spatborden gekocht bij ELfiets. Maar ik heb een probleem met het instellen van de fiets. De buis aan de voorzijde van de fiets moet naar binnen worden geschoven, mijn voorganger had erg lange benen. Maar de buis komt niet van zijn plaats. Binnenkort neem ik de fiets mee naar Tempelman in Dronten om te vragen of zij mij hiermee kunnen helpen….(wordt vervolgd).

Geef een reactie

