Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Versatiles en Cranks : deel 2


Vandaag heb ik de V17 opgehaald uit Kockengen. De nieuwe crank is tijdens de rit naar Woerden goed blijven zitten. Ik heb de crank beter vastgezet als de vorige keer, maar het kan geen kwaad om regelmatig beide cranks na te lopen of ze goed vast zitten. Ik heb ook gelezen dat andere Versatile rijders dit probleem hebben gehad.

Maar er is meer onderhoud nodig; de kabels die onder de fiets lopen raken bij drempels regelmatig de grond en beginnen slijtplekken te vertonen. Ik denk dat het handig is om de onderkant van de fiets goed schoon te maken en de kabels vervolgens met tape tegen de onderzijde te plakken (bijkomend voordeel is dat ze dan ook niet meer van de zijkant te zien zijn; dit geeft toch al zo’n onafgewerkte indruk). Ook de handrem werk niet goed meer, bij het aantrekken blijft deze niet goed zitten. Als je normaal gesproken de handrem aantrekt hoor je deze ratelen; dat hoor ik niet meer en het rode plastic kapje dat de handrem moet blokkeren is los gekomen.

Geef een reactie

