Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Polders en kiezelstenen

Het was vandaag lekker weer om te gaan fietsen met de Versatile. Een mooie, heldere blauwe lucht en 11 graden. Een lange fietsbroek en t-shirt met lange mouwen aangetrokken, tasje met binnenband en gereedschap opgezocht, een bidon met water gevuld en op pad gegaan. Eerst een stuk door de nieuwbouw van Woerden gefietst en de kinderen op de schoolpleinen aan het lachen gebracht. Vervolgens een kronkelende smalle weg richting Harmelen op, de brug over en de polder in richting Mijdrecht.

In de buurt van Mijdrecht reed ik over een drempeltje, vervolgens begon er iets onder de fiets ontzettend te rammelen. ‘Wat nu weer ?!’ dacht ik bij mezelf. Gestopt en onder de fiets gekeken; niets te zien. De fiets geschud; een hoop gerammel onder de fiets. Alles nagekeken, bleek er een forse kiezelsteen van ca. 5 cm doorsnede op de metalen plaat die de stuurstangen afschermt te liggen. Waarschijnlijk onder de band vandaan geschoten en op de plaat terechtgekomen. Bij het wegfietsen slipte het achterwiel steeds en kon ik maar moeizaam wegfietsen; er lagen allemaal herstbladeren op het fietspad (zouden de Nederlandse Spoorwegen dan toch gelijk hebben met dat excuus van vertraging door bladeren op de rails ?).

Maar wederom heerlijk gefietst met de V17. Er stond een stevige wind, maar dat had weinig effect op mijn snelheid. Een grote rotonde onderweg kon ik vrijwel zonder af te remmen rondrijden. Zoals zo vaak zijn er automobilisten die claxoneren en zwaaien als ze mij zien fietsen, is wel leuk maar soms schrik ik er van.

Geef een reactie

