Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Parkeer-/ruimteproblemen?

Uiteraard heeft een velomobiel minder ruimte nodig als een auto, maar wanneer je gewend bent aan een fiets en je vervolgens ruimte nodig hebt voor een velomobiel of een velomobiel ergens wilt laten staan valt het in sommige opzichten wel eens tegen.

Allereerst neemt de Versatile veel ruimte van onze schuur in beslag en past deze net door de deuropening (de stijlen van de deur zijn bekleed om beschadigingen te voorkomen). Daarnaast heb ik ’s avonds op mijn werk regelmatig moeite om de Versatile tussen de auto’s op de parkeerplaats te manoeuvreren en weg te komen (’s ochtends heb ik dit probleem niet omdat ik vroeg begin; dan is de parkeerplaats vrijwel leeg). Ook wanneer er een file staat op het industrieterrein omdat de auto’s niet allemaal tegelijk de hoofdweg op kunnen rijden sta ik met de Versatile vast (te weinig ruimte om rechts te passeren en links passeren is te gevaarlijk i.v.m. tegenliggers).

Als ik onderweg naar huis boodschappen wil doen kan dat alleen als ik met de fiets naar mijn werk ben. De Versatile durf ik niet bij het winkelcentrum te laten staan vanwege alle belangstelling (vooral van kinderen). Iedereen wil aan de velomobiel zitten en er in kijken. Ik kan dit alleen voorkomen als ik bij de Versatile blijf staan.

Natuurlijk zijn dit luxeproblemem en ga ik nog altijd met de grootste plezier met mijn Versatile op pad, maar het zijn wel dingen waar ik zo nu en dan rekening mee moet houden.

Geef een reactie

