Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Winterweer

De Versatile werd deze week op mijn werk regelmatig door een laag sneeuw bedekt.

Vanwege de sneeuw die de afgelopen week is gevallen was het behoorlijk glad op de wegen in de omgeving. Het achterwiel van de Versatile slipte regelmatig bij het wegfietsen en ik nam af en toe de bochten te snel, waardoor de achterkant van de Versatile naar buiten gleed. In de buurt van Harmelen is een fietsviaduct over de autoweg waar ik normaal zonder problemen overheen fiets, maar naar boven fietsen kostte de afgelopen dagen moeite: het achterwiel slipte geregeld en alleen door terug te schakelen naar de lichtste versnelling en door heel rustig fietsen redde ik het om boven te komen.

Toen ik afgelopen vrijdag net van huis was vertrokken en op het fietspad door de woonwijk reed, rende er ineens een grote langharige hijgende en blaffende hond naast me. Hij haalde me rechts in en stak voor de Versatile over naar de linkerzijde van het fietspad. Vervolgens liet hij zich terugzakken en stak hij achter mij over naar de rechterzijde van het fietspad en haalde mij weer in en stak weer voorlangs over naar de linkerzijde. Dit heeft hij een paar keer volgehouden, maar na een tijdje kon hij de Versatile niet meer bijhouden en heeft het opgegeven. De meeste hondeneigenaren houden angstvallig hun hond vast als ze de Versatile aan zien komen, maar af en toe laten ze hun hond een stukje mee rennen. Ik ben zelf een hondenliefhebber en vind dit best leuk; meestal moedig ik de hond aan om het niet te snel op te geven.

2 reacties

  1. Jij liever dan ik…. Ik houd er niet zo van. Als zo’n beest voor m’n wielen komt, ben ik welliswaar niet aansprakelijk/schuldig maar zit wel met de gebakken peren. Honden horen niet als een stel wilde gekken door het verkeer te rennen.

  2. Peter

    Daar heb je zondermeer gelijk in. Honden horen niet tussen het verkeer te lopen. Het is mij een aantal keren overkomen dat er ’s ochtends vroeg een hond met mij mee rende wanneer er geen ander verkeer was, dan heb ik er geen moeite mee omdat ik dan goed op kan letten wat de hond doet. Daarnaast rennen ze meestal gewoon naast de Versatile, en is er weinig risico dat ze onder de wielen komen.

Geef een reactie

