Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Racefietsers

Ik was vandaag van plan om lekker lui te zijn en niks te doen, maar het was zonde om op zo’n koude, zonnige en windstille dag niet te fietsen met de Versatile. Dus ben ik vanochtend via Linschoten en Lopik naar Schoonhoven gefietst. In de buurt van Benschop heb ik een korte woordenwisseling gehad met de bestuurder van een blauwe Mercedes die het niet nodig vond om richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde; ik vind het irritant als bestuurders van auto’s niet aangeven wat ze gaan doen. Het fietspad dat langs de weg van Lopik naar Schoonhoven loopt is breed en er zijn weinig kruisingen; hier kan ik met constante snelheid lekker doorfietsen. Dit beviel me erg goed, bij de grens van Schoonhoven ben ik omgekeerd en heb dezelfde route teruggereden.

Soms heb je extra motivatie nodig om sneller te fietsen als gebruikelijk. Deze extra motivatie kwam bij mij vandaag in de vorm van een groep racefietsers die op de terugweg bij de stoplichten van Benschop stonden te wachten. Toen ik achter ze stond begon er één te lachen en riep “kijk nou zeg, een banaan!”. Het stoplicht sprong op groen en ze gingen er als een speer vandoor. Bij de banaan duurde het even voordat ‘ie weer op gang kwam, maar vervolgens heeft deze banaan de groep racefietsers ingehaald en achter zich gelaten (maar moest bij Linschoten wel even rustig aan doen om weer op adem te komen).

Geef een reactie

