Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Fietsonderhoud

Vandaag ben ik bezig geweest met fietsonderhoud. De ketting van de fiets van mijn vriendin was zo uitgerekt dat deze bijna over de grond sleepte. Ik was van plan deze even tussendoor te vervangen, maar uiteindelijk ben ik hier bijna de hele middag mee bezig geweest. Dit is een oude fiets die mijn vriendin dagelijks gebruikt om naar het station te fietsen, de bouten waarmee de kettingbeschermer bevestigd was waren vastgeroest en een aantal ervan braken spontaan af bij het losdraaien. Maar uiteindelijk is alles weer goed in elkaar gezet en zit de nieuwe ketting erop. Verder heb ik de ketting van mijn Koga Miyata gesmeerd en de derailleurs goed schoongemaakt.

Ik had niet zoveel tijd meer te besteden aan de Versatile, maar ben er wel aan toegekomen om deze schoon te maken en om de handrem te repareren. Ik heb de pen waarmee het rode kapje vastzit verwijderd en heb het kapje met een boutje en een paar ringen vastgezet; de handrem blokkeert weer goed.

Geef een reactie

