Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Gezandstraald en geschilderd

Afgelopen week waaide het zo hard dat ik af en toe bijna van het fietspad geblazen werd. Aan de rand van Woerden wordt een nieuwe woonwijk gebouwd (Waterrijk). Er zijn al een aantal wegen aangelegd, deze zijn ideaal voor mijn woon-/werk route omdat ik hier geen fietsende scholieren tegenkom. In deze wijk zijn al een paar huizen gebouwd, de rest is één grote zandvlakte. Als het hard waait worden grote wolken zand over de weg geblazen; als je op dat moment langs fietst zitten je oren, neus en mond gelijk vol met een lading zand. Ook de Versatile is na de afgelopen week een rijdende zandbak geworden. De schoonmaakbeurt van vorige week is weer volledig teniet gedaan.

Donderdag ben ik naar de jachthaven in Breukelen gefietst. Onze kajuitzeilboot gaat deze week te water, maar de onderzijde moest eerst behandeld worden met anti-fouling. Hiervoor had ik het volgende nodig: 2 potten anti-fouling, verfbakjes, kwasten, schuurpapier, diverse gereedschap, oude kleding, oude schoenen en een regenjas. Verder wilde ik mijn fietsgereedschap, een reserve buitenband, 2 bidons en etenswaren meenemen. Ik heb alles verdeeld over een aantal plastic tassen; de meeste hiervan kon ik achterin de Versatile kwijt, de rest heb ik naast de stoel gelegd. Bij de jachthaven waren verschillende mensen aan het werk aan hun boot. Ik kon zelf niet meteen bij aankomst aan het werk, maar moest eerst aan een aantal nieuwsgierigen laten zien hoe de Versatile er van binnen uitzag en uitleggen hoe deze werkte.

2 reacties

  1. iddo

    Gisteren ben ik ook eens over deze weg gefietst. Het is inderdaad een lekker snelle weg. Hoewel je je bij de Cattenbroekerdijk nog wel door een soort fietssluis moet wurmen en het ook een beetje slalommen is tussen de rioleringsputten…
    Vanaf Linschoten lijkt het geen onlogische route als je via het Weidepad aan de achterkant van het dorp naar Cattenbroek fietst en dan het viaduct over de A12 neemt. Op de kaart is het gek genoeg wel iets langer. Ook de klim over het snelweg-viaduct zal wel van invloed zijn op mijn gemiddelde snelheid. Binnenkort zal eens testen wat er sneller is.
    Teken jij hem in op het fietsnetwerk of doe ik het? Ik ga hem in ieder geval op mijn snelfietsroute kaartje van Woerden intekenen: http://iddo.ilynx.nl/routes/oost_west_woerden.jpg

  2. Peter

    Ik heb deze al ingetekend op het fietsnetwerk. Ik gebruik deze route vaak ’s ochtends om de scholieren bij de Minkemacollege te mijden. Maar in het donker viel het slalommen om de rioleringsputten tegen (inmiddels is er (gedeeltelijk) verlichting aangebracht).

Geef een reactie

