Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Fietsrouteplanner

Ik heb me opgegeven om mee te helpen met het samenstellen van de fietsroute-planner van Utrecht. Afgelopen dinsdag ben ik naar een bijeenkomst in Utrecht geweest, waar we uitleg hebben gekregen over de werking van de planner en de editor. Er wordt overigens nog steeds gezocht naar vrijwilligers die mee willen helpen, zie www.fietsersbond.nl/spoorzoeker

Vandaag ben ik gewapend met kopieën van kaarten de omgeving rondom Zegveld gaan verkennen. Onderweg schrijf ik de kenmerken van de straten waar ik overheen fiets op de kaarten, zodra ik thuis ben verwerk ik deze in de computer. Een velomobiel leent zich prima voor dit soort werk; ik heb de kaarten en een pen naast me liggen en zo nu en dan stop ik even om wat op te schrijven. Vlakbij Zegveld liepen een paar ooievaars op straat, ik had ze graag op de foto gezet maar ik had helaas geen fototoestel bij me. Aan het eind van de ochtend ben ik weer richting huis gefietst; volgende week ga ik weer verder met het routeplannen.

De achtervering van de Versatile piept. Het is net alsof ik tijdens het fietsen een zingende vogel achterin heb zitten, hoe slechter het wegdek hoe harder deze zingt. Zou je veerpoten ook moeten smeren ? Ik weet het niet, ik zal van de week even informeren bij Tempelman of ik hier iets aan kan doen.

2 reacties

  1. Veerpoten moet je smeren ja. Ik heb in het verleden al een zingende linker voorveerpoot gehad. Mijn achterveer is afgelopen week ook lichtelijk gaan zingen; die krijgt van mij dus ook weer wat vet.

  2. Peter

    Bedankt Wilfred, ik heb jouw weblog net even afgezocht en ik las dat je hier een vetspuit voor hebt aangeschaft en industrieel kogellagervet. Ik zal bij de garage hier in de buurt kijken of ik zo’n vetspuit kan vinden.

Geef een reactie

