Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Hoofdlamp en camelbag

Afgelopen maandag heb ik bij de Zwerfkei in Woerden een hoofdlamp en een camelbag gekocht.

 

Wat de hoofdlamp betreft heb ik uiteindelijk gekozen voor de Princetontec Apex (zie ook www.princetontec.com). Bij de Zwefkei hadden ze ook bike lampen in het assortiment, maar uitendelijk heb ik voor de Apex gekozen :

– Voorzien van 4 Ultrabright LED’s en 1 Maxbright 3 Watt LED

– 5 standen voor de verlichting

– Batterijen gaan lang mee

– Voorzien van kleine LED voor batterij-indicatie

Ik heb nog niet met de lamp gefietst, maar heb deze ’s avonds bij ons achter in de steeg uitgeprobeerd. In de "Utrabright High" stand geeft deze een brede bundel licht waarmee je de straat voor je al goed verlicht, in de "Maxbright High" stand geeft deze een smalle bundel die veel verder vooruit schijnt. Maar het grootste voordeel van een hoofdlamp is dat je de de bundel kunt richten door je hoofd te draaien. De camelbag is een 3 liter versie; deze heb ik gekocht omdat het zeiltje van de Versatile in de weg zit bij het drinken uit een bidon. De camelbag lijkt me handiger omdat ik deze achter het stoeltje kan hangen en via het mondstuk kan drinken. Morgen ga ik naar cyclevision om o.a. het dakje van de Versatile te bekijken.

Geef een reactie

