Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Dakje voor Versatile besteld

De start van de meersporenrace vanmiddag om 14:00 Vanmiddag ben ik bij Cyclevision geweest. Ik heb de verschillende stands bezocht en o.a. foto’s gemaakt van de meersporenrace. Bij de stand van de Ligfietsshop heb ik het dakje van de Versatile bekeken. Deze is aan de voorzijde met scharnieren aan de kap bevestigd en zit achter met klittenband vast. Ik heb even in de Versatile die van een dakje was voorzien gezeten, ik kan onder het ruitje door naar voren kijken; deze belemmerd dus niet het zicht naar voren. Ook aan de zijkant heb ik goed zicht naar buiten en op de spiegels. Nadat ze mij uitgelegd hadden dat ik het dakje vrij makkelijk zelf kan bevestigen (het dakje wordt met een beschrijving hoe deze bevestigd moet worden geleverd), heb ik er één besteld (kosten voor bezitters van een Versatile x80 150,-; anders x80 200,-). Deze kan ik komende vrijdag afhalen wanneer ik met de Optima Rhino naar de Ligfietsshop ga.

4 reacties

  1. iddo

    Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het dakje Peter. Ik zie zelf ook wel iets in een dakje op de mango… Heb je ookal geprobeerd om met een helm op het dakje te gebruiken?
    Ook gefeliciteerd met je PrincetonTec Apex! Mooi dat er nu ook een 3 watt led beschikbaar is. Ik ben erg benieuwd naar de bundeling van de lens. Mijn eigen lamp heb ik meestal op de meest gebundelde stand staan. De princeton site geeft aan dat de yukon hl iets verder komt dan de apex… maar de apex geeft wel ruim 2x zoveel licht… het liefst heb ik denk ik een yukon met 3 watt led in bike uitvoering. Maar die is er nog niet 😕 Zo blijft er altijd wel wat te wensen over gelukkig 🙂

  2. Peter

    Ik heb het dakje niet met helm geprobeerd, maar ik heb er wel op gelet of er voldoende ruimte is omdat ik altijd met helm fiets. Volgens mij moet ik er met helm onder passen, je kunt zelf een beetje bepalen op wat voor hoogte je het dakje aan de achterzijde vastzet. Moet ik waarschijnlijk straks mijn hoofdlamp ergens op het dakje monteren……….

  3. Hi Peter,
    Zou je mij een grotere foto van de start van de Velomobielrace willen sturen. Ik ben de Questrijder met de rode helm vlak bij de starter.
    Alvast hartelijk dank.
    Wim Schermer

  4. Peter

    Geen probleem, ik zal ook even kijken of ik je nog op andere foto’s heb staan.

Geef een reactie

