Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Ratel, ratel, knars, knars

….dat waren zo ongeveer de geluiden die de Rohloffnaaf van de Versatile produceerde toen ik afgelopen maandagochtend van huis wegfietste. De naaf schoot steeds uit de versnelling, schakelen had geen zin omdat de naaf ook in andere versnellingen haperde. In eerste instantie was ik van plan rechtsomkeert te maken om de Versatile om te ruilen voor mijn fiets, maar nadat ik rustig een paar rondjes op de straat voor ons huis had gereden werd het haperen steeds minder. Uiteindelijk ben ik doorgereden naar mijn werk en liep de naaf na verloop van tijd weer lekker soepel. Of dit normaal is weet ik niet maar blijkbaar moet zo’n Rohloffnaaf niet al te lang stilstaan.

De hele week naar mijn werk gefietst zonder last te krijgen van mijn rechterknie, het ziet er naar uit dat de knieband voldoende hersteld is (dat mag ook wel na 7 maanden tobben met de knie).

1 reactie

  1. HansS

    Dat ziet er uit als een geslaagd experiment! Ik wens je er geluk mee en natuurlijk ook met de komende versatile-tochtjes.
    Have fun 🙂
    Hans.

Geef een reactie

