Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Storm en persoonlijk record

Hoewel het geen lekkere dag was om te fietsen, was ik blij dat ik afgelopen donderdag met de Versatile naar mijn werk was gegaan en niet met mijn gewone fiets. Onderweg naar huis kwam ik in Harmelen een aantal omgewaaide verkeersborden tegen en bij het passeren van het wok-restaurant zag ik dat de vlaggen van dit restaurant aan flarden waren gewaaid. Tegen de wind in fietsen naar Woerden was op zich geen probleem, maar ik moest wel beide stuurknuppels goed vasthouden en regelmatig bijsturen. Op het fietspad langs de rand van Woerden lag een grote plas water, toen ik hier doorheen reed bleek dat ik mij vergist had in de diepte hiervan en door de twee gaten voorin de Versatile schepte ik water naar binnen dat tegen de onderkant van mijn benen spatte. Ik ben gestopt en heel langzaam verder gefietst tot ik de plas uit was. In Woerden was de straat waar ik woon met linten afgezet en werd ik door een politieagent tegengehouden. Van een aantal huizen in de buurt van ons huis waren de daken zwaar beschadigd en de bewoners hiervan en een aantal bewoners van de omliggende huizen waren geëvacueerd. Gelukkig lag ons huis niet in de gevarenzone en mocht ik van de politie naar huis.

Vrijdagavond toen ik onderweg was naar huis zag ik in mijn spiegels twee fietsende jongens die heel erg hun best deden om de Versatile bij te houden.

“Meneer, meneer, wacht even, wacht nou even !”

“Wat is er aan de hand jongens ?”

“Meneer wat voor een autootje is dit ?”

“Dit is geen autootje, dit is een ligfiets”

“Zit hier geen motor in dan ?”

“Nee hoor, gewoon twee trappers net als op jouw fiets”

“Hoe dan ?”

“Nou kijk maar even, hier voorin zitten de trappers en met deze stuurknuppels stuur ik”

“Zeker erg duur meneer zo’n fiets ?’”

“Ja, deze zijn behoorlijk duur”

“Nou, nog veel plezier ermee meneer, doei !”

“Bedankt. Doei !”

Vandaag heb ik 75km gefietst. Vanwege de harde wind lag mijn snelheid op de open stukken in de polder met wind tegen geregeld niet hoger als 25km/u. Met de wind mee was een ander verhaal. Met de wind in de rug reed ik tussen Lekkerkerk en Bergambacht 48 km/u en met de wind schuin van achteren tussen Schoonhoven en Lopik stond de teller op 50km/u en zelfs even op 51km/u, een persoonlijk record. In de buurt van Linschoten ben ik de gele Quest weer tegengekomen. Ik heb inmiddels op de Velomobielrijderslijst van Velomobiel.nl gezien dat iemand in Woerden in het bezit is van een Quest, waarschijnlijk is hij degene die ik geregeld op zondag tegenkom.

4 reacties

  1. Hoi Peter,
    Heb je de route Woerden-Driebruggen-Heekendorp-Haastrecht-Vlist-Bergambacht-Krimpen al geprobeerd? Volgens mij is dat nog een stuk rechtstreekser.

    Ik fiets delen daarvan ook geregeld vanuit mijn woonplaats Gouda.

    Groeten

    Kees – Koewest – van Malssen

  2. Hoi Peter,
    Heb je de route Woerden-Driebruggen-Heekendorp-Haastrecht-Vlist-Bergambacht-Krimpen al geprobeerd? Volgens mij is dat nog een stuk rechtstreekser.

    Ik fiets delen daarvan ook geregeld vanuit mijn woonplaats Gouda.

    Groeten

    Kees – Koewest – van Malssen

  3. Peter

    Ik fiets wel regelmatig in die omgeving (o.a. via Oudewater, Hekendorp, Haastrecht en Vlist naar Schoonhoven), maar de route die jij aangeeft heb ik nog niet gefietst. Ga ik zeker een keer uitproberen.

  4. Sjoerd van Beuzekom

    Hoi Peter,

    Jij bent dus de gele versatile die ik regelmatig tegenkomt op zondag. Ik rij sinds november 2006 met een gele Quest in de omgeving van Woerden. Verder forens ik veel tussen Woerden en Bilthoven.
    Bij mooi weer kan je me ook tegenkomen op een Baron of M5 28/26 met of zonder kinderkar.
    Ik zal je log wat vaker lezen.

    tot ziens,
    Sjoerd

Geef een reactie

