Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Fietstocht IJmuiden

Het nadeel van het mooie weer van de afgelopen dagen is dat er zich veel meer fietsers op de fietspaden en wegen bevinden als bij minder goed weer, waardoor je met een velomobiel niet echt lekker door kunt fietsen. Om al die fietsers een beetje voor te zijn ben ik vanochtend om 9 uur van huis gegaan richting Breukelen en ben ik langs het Amsterdam Rijnkanaal tot aan de Amsterdamse Brug bij Amsterdam Noord gefietst. Vervolgens ben ik het kanaal via de Nesciobrug overgestoken en heb ik even rondgekeken in IJmuiden.

 

Op de terugweg vlakbij Kockengen naderde ik een kruising. Van de andere kant kwam een brommer mij tegemoet. Toen hij bijna op de kruising reed realiseerde de bestuurder van de brommer zich blijkbaar op het laatste moment dat hij op de kruising links af moest slaan want hij kneep hard in zijn remmen en probeerde met slippende banden de bocht nog te maken. Helaas, dit lukte niet meer en hij dook met brommer en al de struiken in die langs de berm stonden. Wel een komisch gezicht als je dit voor je ziet gebeuren. Hij keek mij vervolgens kwaad aan toen ik glimlachend passeerde terwijl hij druk bezig was om zijn brommer uit de struiken te trekken. In de buurt van Woerden heb ik nog even een aantal wegen opgezocht die ik nog niet van de juiste kenmerken had voorzien in de Fietsrouteplanner, daarna ben ik naar huis gereden. 107km gefietst vandaag.

Geef een reactie

