Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Hoog gras/onkruid

De Gemeente Woerden heeft ondanks het tekort aan medewerkers bij de plantsoenendienst toch kans gezien om het gras en onkruid in de bermen van de fietspaden en wegen in de omgeving te maaien. Ik heb me hier de laatste tijd nogal aan geërgerd omdat het tot onoverzichtelijke situaties leidt op kruisingen van wegen en fietspaden. Op een aantal kruisingen in de omgeving kon ik bij het naderen met de Versatile niet zien of er een auto aankwam vanwege het hoge gras/onkruid. Dit betekende dus dat zij ook mij (of een klein kind op een fiets) niet konden zien. Door de wijk waarin ik woon loopt een fietspad met aan beide zijden een lage dijk. Normaal gesproken kan ik vanuit de Versatile net over de dijk heen kijken, maar ook op deze dijken stond het gras de laatste tijd zo hoog dat ik bij het naderen van kruisende wegen niet meer kon zien of er iemand aankwam. Gelukkig is dit probleem nu verholpen.

 

Op het “lekke banden front” is het nu weer even rustig, geen lekke banden meer gehad sinds de problemen van vorige week.

 

Vannochtend ben ik met de Versatile door de regen over de dijk naar Krimpen gefietst. Wel een beetje nat geworden, maar de meeste regen werd door het dakje opgevangen. Voordeel van het slechte weer was natuurlijk wel dat de fietspaden vrijwel verlaten waren, waardoor ik lekker door kon kachelen. 99km gefietst vandaag.

Geef een reactie

