Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Nieuw bankstel

Vorige week hebben wij een nieuw bankstel gekocht. Wat dit met ligfietsen te maken heeft? Nou in mijn geval alles, want tijdens het neerzetten van het bankstel gleed deze uit mijn handen en kwam met één poot vol op twee vingertoppen van mijn linkerhand terecht. De vingers waren gelukkig niet verbrijzeld, maar werden daarna tweemaal zo dik als ze behoren te zijn en helemaal blauw/paars. Gevolg hiervan was dat ik vorig weekend en de eerste paar dagen van de afgelopen week niet heb kunnen fietsen omdat ik met mijn linkerhand niet kon remmen. Bij de Versatile kun je wel met één hand remmen, maar als je een noodstop moet maken heb je beide handen nodig om krachtig genoeg te remmen. Maar afgelopen woensdag kon ik mijn vingers weer aardig bewegen en ik ben weer met de Versatile naar mijn werk gereden.

 

In de Vogelvrije Fietser van afgelopen maand zag ik in de column “Irritant” een kort stukje van een ligfietser die zich ergerde aan het feit dat hij/zij onderweg regelmatig opmerkingen zoals “luie fietser” of “welterusten” naar zijn/haar hoofd geslingerd kreeg. Ik wordt vrijwel dagelijks door fietsende scholieren uitgelachen en krijg regelmatig opmerkingen zoals “hé banaan!”, “kijk nou, een grote gele klomp!” of zoals laatst “ben jij nou een chiquita?” te horen. Meestal lach of zwaai ik naar ze of ik laat even de claxon horen. Je moet je hier niet aan ergeren, dat heeft geen enkele zin. Je hebt daar alleen jezelf mee en het vermindert het (lig)fiets plezier.

 

Afgelopen week heb ik de eerste lekke band gehad sinds ik met de Perfect Moirree’s rij. Aan de buitenband was niets te zien en ik heb de binnenband gewisseld. Ik heb inmiddels zo’n 1500km met de banden gereden.

 

Gisteren weer een fietstocht gemaakt in de omgeving. Om 8:30 vertrokken en net voor twaalf uur weer thuis. 95km gefietst.

Geef een reactie

