Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Harde wind

Alle weertypes hebben zo hun voor en nadelen, maar gisterenochtend was het wel heel avontuurlijk fietsen op de dijk tussen Jaarsveld en Krimpen. De harde wind kwam vanuit het noordwesten en stond daarmee schuin op de dijk. Omdat de dijk erg bochtig is had ik op het ene moment wind tegen en even later wind mee. Mijn snelheid fluctueerde daardoor tussen de 25 en 46km/u. De hoogste snelheid haalde ik toen de wind schuin van achteren kwam. Sneller fietsen als de 46 km/u die ik gehaald heb was mogelijk, maar het was bij zijwind oppassen geblazen; ik werd tijdens harde windvlagen regelmatig van mijn koers geblazen en ik had beide handen nodig om de velomobiel netjes op koers te houden. Vooral tijdens het passeren van tegenliggers of wanneer een auto mij in wilde halen moest ik goed opletten dat ik netjes rechtuit bleef fietsen. 90km gefietst.   

Afgelopen week kreeg ik van mijn collega’s op mijn werk commentaar dat de Versatile er zo vies uitzag. Ze hadden gelijk; ik had de Versatile al een tijdje niet meer gewassen. Gisteren heb ik het goedgemaakt en de Versatile glimt weer als een spiegel. 

Ik had hem al een tijdje niet meer gezien, maar afgelopen donderdagavond kwam ik tussen Harmelen en Kockengen Sjoerd in zijn gele Quest weer een keer tegen.

Geef een reactie

