Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Aannemingsbedrijf Ekelschot

Wat mij betreft zou Aannemings- en Baggerbedrijf Ekelschot uit Harmelen één van zijn chauffeurs op staande voet de zak mogen geven. Vorige week reed ik op het industrieterrein in Harmelen en in mijn achteruitkijkspiegel zag ik hem met zijn busje aan komen scheuren. In de bocht haalde hij mij in op het moment dat een auto op de andere weghelft ons tegemoetkwam. Toen hij de auto zag kwam hij naar rechts en het enige wat ik kon doen was hard remmen en de berm inrijden. Gelukkig geen schade en de boom die in de berm stond heb ik gemist. Met de schrik vrijgekomen, maar dit soort idioten moeten ze meteen van de weg halen. Helaas heb ik er niet aan gedacht om het kenteken van het busje op te schrijven.

2 reacties

  1. Charly Gaul

    Ik heb ook buitengewoon slechte ervaringen met aannemingsbedrijf Ekelschot, wellicht dezelde als hierboven bedoeld.

    Medewerkers hadden bij een klus in Nieuwkoop onlangs een kabel over de weg gespannen zonder de nodige veiligheidsmaatregelen te nemen. Als gevolg daarvan ben ik met mijn racefiets over de kop geslagen, gelukkig zonder ernstige gevolgen. Gemeente en fa Ekelschot reageren vooralsnog in de trant van “kan gebeuren, fietser moet goed opletten”. Wellicht dat gesamenijk optrekken in deze kan helpen dat aannemers, werkzaam op de openbare weg, de vereiste veiligheidsregels in acht nemen. Ook de opdrachtgever, in dit geval de gemeente, kan niet weglopen van zijn verantwoordelijkheid.
    Voorlopig geef ik er de voorkeur aan op deze site anoniem te blijven.
    Charly

  2. Peter

    Ik heb vooral op het industrieterrein waar ik werk veel last van chauffeurs van bestelbusjes die zich onverantwoord gedragen. Eergisteren werd ik weer in dezelfde bocht ingehaald door iemand in een zwarte bestelbus. Ze kunnen in de bocht niet zien of er een auto van de andere kant aankomt. En waarom ze dat doen? Ik snap het niet, ze moeten namelijk 100m verderop bij een voorrangskruising wachten om de weg op te kunnen rijden.

Geef een reactie

