Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Tegenvallende resultaten

Het afgelopen jaar is wat het aantal kilometers betreft een tegenvaller. Ik heb 10% minder gefietst als vorig jaar en ik heb dit jaar slechts 6.600km gefietst. Maargoed, een nieuw jaar betekent nieuwe kansen. Ik heb me dus (net als vorig jaar) voorgenomen om het komende jaar meer kilometers te makenx85

Afgelopen vrijdagavond heb ik 6km met de Versatile aan de hand gelopen. Ik had onderweg een lekke achterband gekregen en kreeg het niet voor elkaar om met mijn verkleumde handen en vingers de band te wisselen. Dus ben ik uiteindelijk maar naar huis gelopen. Ik ben inmiddels wel op zoek naar een paar “winterbanden” voor de Versatile. In de winter met banden met meer profiel en dus minder kans op lekkage en minder last van gladheid lijkt me wel prettig. Ik ben zaterdag in Woerden op zoek geweest naar een paar goede 20" bandjes, maar deze waren nergens op voorraad. Ik heb inmiddels een paar Schwalbe Marathons 40-406 besteld. Deze hebben meer grip en zijn beter lekbestendig als de Perfect Moirree’s

2 reacties

  1. Anoniem

    Hoi Peter,

    Goede 20 inch banden zijn over het algemeen enkel te verkrijgen bij de ligfietswinkel. Helaas is de Bilt er niet meer. Dus dichtsbijzijnde is Dordrecht of Amsterdam. Naar Dordrecht (Maia) is het leukste fietsen denk ik: Schoonhoven-Papendrecht ca 55 km enkele reis of Vianen-Gorinchem-Werkendam ca 70 km. Dan komt het mooie: meer nieuwe banden = meer km om ze te halen = eerder nieuwe banden = meer km in het nieuwe jaar. ;-]
    Natuurlijk wel effe bellen of ze ze hebben.

    gr.
    Sjoerd

  2. Peter

    Ha die Sjoerd, jij weet het mooi te brengen. Het zal me nu niet lukken om naar Dordrecht te rijden (ik heb de banden al besteld), maar ik hou het in mijn achterhoofd voor de volgende keer.

Geef een reactie

