Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Nieuw gaas

Afgelopen vrijdag ben ik naar de Ligfietsshop in Dronten geweest voor het vervangen van het gaas van het stoeltje. Deze hebben mij doorgestuurd naar Flevobike; hier hebben ze namelijk een klem waarmee ze na het aanbrengen van het nieuwe gaas de buizen aan de zijkant van het stoeltje uit elkaar kunnen duwen zodat de twee middelste buizen er tussen kunnen worden gezet.

Bij het nieuwe stoeltje loopt het gaas zonder onderbrekingen aan de voorzijde over de zijbuizen. Daarnaast is er langs de randen een laag stof onder het gaas aangebracht waardoor deze minder snel slijt. Vandaag heb ik 99km gefietst met het “nieuwe stoeltje” en deze zit een stuk beter, bij het oude stoeltje durfde ik het gaas niet verder te spannen omdat ik bang was dat deze verder zou scheuren. Hierdoor en omdat het gaas een beetje uitgerekt was zat deze niet zo prettig, met het nieuwe, strakke gaas zit ik nu meer op de stoel in plaats van weggezakt in de stoel. Ik heb nu ook meer steun in mijn rug als voorheen.  

stoelnw2 stoelnw1 stoelnw3

 

Geef een reactie

