Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Problemen met de aandrijving

Vandaag heb ik 99km gefietst. Toen ik nog ca. 5km van huis was haperde de versnellingsnaaf tijdens het afremmen en terugschakelen bij het naderen van een kruising. Op zich niet vreemd, het gebeurt me wel meer dat de naaf even de versnelling niet wil pakken. Maar daarna hoorde ik tijdens het wegrijden na de kruising een onheilspellend ratelend geluid bij de aandrijving. Fietsen ging prima, maar het geratel op de achtergrond hield niet op. Ik ben hier niet blij mee, in 2006 heb ik een keer problemen gehad met de aandrijving (de afdichting van de achterbrug lekte) en toen is de ketting op een gegeven ogenblik gebroken. Ik denk niet dat dit hetzelfde probleem is omdat het direct optrad na het schakelen. Het zou kunnen dat de Rohloffnaaf met z’n tandwieltjes een beetje in de war is, maar het stemt me niet gerust. Ik zal het deze week nog even aankijken hoe het zich ontwikkelt.

2 reacties

  1. dat is balen peter!! al eenig idee wat het is???

    groetjes marcel

  2. Peter

    Hey Marcel,

    Het geratel is inmiddels afgenomen en doet zich nu voornamelijk voor tijdens het wegrijden of versnellen. Misschien iets met de kettinggeleiderollen of een tandwiel. Ik moet de onderzijde nog open zien te krijgen maar de schroeven krijg ik niet los.

    Groet,
    Peter

Geef een reactie

