Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Weer niet gelukt

In de afgelopen maanden heb ik al een paar keer getracht om in het weekend met de Versatile naar Amsterdam-IJburg te fietsen, maar ik ben elke keer onderweg door een dikke laag sneeuw tegengehouden. Vandaag wilde ik het maar weer eens proberen. Normaal vertrek ik altijd xefxbfxbds ochtends vroeg, maar vandaag ben ik pas om 12 uur vertrokken omdat ik eerst de zon een kans wilde geven om de wegen op te warmen en de sneeuw te doen smelten.

xc2 xc2

De eerste hindernis die ik onderweg tegenkwam was een fietsbrug in Woerden, hier moest ik vanwege de sneeuw met de Versatile aan de hand naar boven lopen. De fietspaden tussen Woerden en Breukelen waren vrijwel sneeuwvrij, maar bij Breukelen waar ik altijd onder de A2 doorfiets lag vrij veel sneeuw. Hier was het even ploeteren, maar eenmaal langs het Amsterdam-Rijnkanaal was de weg vrij van sneeuw (het fietspad niet, maar daar heb ik niet overheen gereden). Maar helaas; 3 kilometer voor Driebruggen liep ik vast in de sneeuw. Het fietspad hier was onbegaanbaar voor de Versatile, ik ben omgekeerd en ik ben teruggefietst naar Breukelen. Vervolgens heb ik een rondje richting Wilnis gefietst om wat extra kilometers te maken.

xc2

Op een smalle weg in de buurt van Wilnis werd ik geconfronteerd met een agressieve bestuurder van een brommobiel die het nodig vond om luid claxonnerend klem achter mij te gaan rijden. Ik heb de Versatile midden op de weg stopgezet en ik heb een korte en heftige discussie gehad met de bestuurder over agressief rijgedrag. 81km gefietst en Januari afgesloten met 831km.

Breuk1

Soms haal ik het hier wel om in xefxbfxbdxefxbfxbdn keer naar boven te fietsen, maar vandaag kwam ik niet ver.

Breuk2

Onder de A2 door bij Breukelen (richting het station) lag nog aardig wat sneeuw.

Breuk3

Langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Prima te doen als je maar niet het fietspad (aan de rechterzijde) volgt.

Breuk4

Helaas: 3 kilometer voor Driebruggen liep ik vast. De sneeuwlaag was te dik en de Versatile bleef regelmatig steken. Hier ben ik omgekeerd.

1 reactie

  1. jammer dat het weer niet gelukt is!
    ik wilde morgen ff naar dronten gaan maar wacht maar even denk ik

    gr marcel

Geef een reactie

