Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Metaalmoeheid?

Afgelopen dinsdagavond heb ik zoals gebruikelijk na mijn werk een rondje door de polder gefietst. Toen ik terug was in Woerden en nog ca. 200m van huis verwijderd was liep de snelheid terug en begon de Versatile een beetje te zwalken: lekke band (rechts voor). Vervelend maar geen probleem, ik was toch vlakbij huis en ik heb het laatste stuk gelopen met de Versatile aan de hand. Ik had diezelfde avond geen tijd meer om de band te plakken.

xc2 xc2

De volgende ochtend heb ik de binnen en buitenband gewisseld. Tijdens het oppompen zag ik echter een grote bult ontstaan aan de binnenzijde van het wiel. Ik dacht eerst dat ik de band er niet goed om had gelegd, maar bij nadere inspectie bleek dat de velg gescheurd was. Hoewel ik niet de neiging heb om lang door te rijden als ik een lekke band heb vermoed ik toch dat dit de oorzaak is dat de velg gescheurd is (een andere reden kan ik niet bedenken).

Wiel1

Ik ben met mijn gewone fiets naar het werk gegaan. Op mijn werk hadden we een computerstoring, dus ik heb dezelfde dag een halve dag vrij genomen en na even gebeld te hebben met Gerrit van De Ligfietsshop ben ik naar Dronten gereden. De wielen van de Versatile zijn geen standaard wielen en worden met de hand gemaakt. Volgens Gerrit kan aantasting door pekel/zout ook de oorzaak zijn dat de velg gescheurd is. Hij heeft tijd vrij gemaakt om het oude wiel uit elkaar te halen en heeft een nieuw wiel in elkaar geknutseld. Gerrit bedankt voor de geweldige service! Zo heb ik slechts xefxbfxbdxefxbfxbdn dag niet kunnen fietsen met de Versatile en is de schade met betrekking tot afgelegde kilometers beperkt gebleven. Op aanraden van Gerrit heb ik de overige velgen op scheurtjes nagelopen; deze zien er goed uit.

Het nieuwe wiel

Wiel2

xc2

Geef een reactie

