Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Mede-velomobilist geholpen

Toen ik vandaag onderweg naar huis mijn dagelijkse rondje door de polder aan het fietsen was zag in de buurt van Kamerik in de berm een gele Quest op zijn kant liggen. De eigenaar stond ernaast en was bezig om een band te wisselen. Ik stopte om te vragen of alles goed ging en hij vroeg mijxc2 hem te assisteren omdat hij problemen had met zijn pomp. Hij (zijn naam heeft hij mij verteld, maar deze ben ik inmiddels vergeten) bleek onderweg te zijn naar een bestuursvergadering van de ligfietsvereniging in Gouda.xc2

De fietspomp die hij bij zich had werkte niet helemaal goed en we hebben mijn fietspomp gebruikt om de band op te pompen. We hadden allebei de nodige verloopventielen bij ons en het is gelukt om mijn pomp die voor Amerikaans ventiel geschikt was passend te maken op de band met Frans ventiel. Oppompen hielp echter niet; de band liep weer leeg. Hij had al eerder problemen gehad met de binnenband en was inmiddels door zijn reservebanden heen. Ik heb zelf altijd een paar reservebanden bij me en de maat hiervan en het Hollands ventiel bleek gelukkig geschikt voor zijn buitenband. Hij had tenminste weer een goede binnenband en kon zijn weg vervolgen. xc2 xc2 xc2

Ik wilde nog even een foto maken van de twee velomobielen bij elkaar, maar de batterij van de camera was helaas leeg. Ik hoop in ieder geval dat het hem gelukt is om op tijd bij de bestuursvergadering in Gouda aanwezig te zijn.

2 reacties

  1. Jan Limburg

    Dag Peter,

    Je was mijn reddende engel. Na jouw hulp ben ik zonder problemen om 19.15 uur in Gouda aangekomen. Zoals gepland ben ik de volgende ochtend weer teruggefietst naar Amsterdam. Na onderzoek blijkt mijn superlichte fietspomp niet goed te werken. Met de fietspomp van de voorzitter van de NVHPV is mijn achterband op 7 bar gebracht voor de terugreis. Dat fietst een stuk lekkerder dan een te zachte band.
    Bij aankomst in Woerden (ter hoogte van de sportvelden) bleek de achterband er geen zin meer om te hebben. Met een luide knal liet hij dat weten. Gelukkig was de buitenband nog heel (ik had geen passende buitenband voor mijn binnenbanden bij me). Met een zachte band en samengeknepen billen ben ik voorzichtig doorgefietst naar huis, maar gelukkig zonder verdere pech.
    Nogmaals, bedankt voor je hulp.

    Groeten,

    Jan Limburg

  2. Peter

    Dag Jan,

    Leuk dat je hier reageert. Ik ben blij te horen dat je uiteindelijk goed aangekomen bent.

    Groeten,
    Peter

Geef een reactie

