Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Persoonlijk record verbeterd

Het is natuurlijk bekend dat de Versatile een beetje gezien wordt als de schildpad onder de velomobielen. Als je  behoorlijke snelheden wilt halen ben je beter af met een Quest of een WAW. Maar toch lukt het me om met de Versatile aardige snelheden te halen.

Lokatie: een 2km lange B-weg tussen Wilnis en Kamerik waar geen auto’s zijn toegelaten. Afgelopen vrijdag reed ik hier en werd ik door de wind behoorlijk vooruit gestuwd. Op een gegeven moment reed ik 55 km/uur. Mijn persoonlijk record staat op 57 km/uur, maar door de harde windvlagen lukte het me niet om sneller te fietsen.

Nadat ik vanochtend de banden goed op spanning had gebracht ben ik teruggegaan naar deze weg. De wind was vandaag wat constanter en ik had iets minder last van windvlagen. De eerste keer dat ik over dit stukje weg reed heb ik vrijwel constant 50 km/uur gereden. Daarna ben ik een rondje door de polder gereden en ben ik weer teruggekeerd naar het begin van deze weg om een tweede poging te wagen. De weg begint aan het eind van een fietspad en hier reed ik al 48 km/uur. De wind kwam van links, dus eenmaal op de weg bleef ik aan de linkerkant rijden zodat ik bij windvlagen voldoende uitwijkruimte had naar rechts zonder dat dit ten koste ging van de snelheid. Op dat moment heb ik even alles gegeven en ik heb de 60 km/uur gehaald. Erg lang heb ik dat niet volgehouden want door de wind zwabberde ik nogal over de weg en lukte het niet om in een rechte lijn te fietsen. Pal tegen de wind in was het vandaag een ander verhaal; hier kwam ik vanwege de harde wind niet boven de 27 km/uur uit.

60km

Je mag hier tenslotte 60 en dat is gelukt.

Geef een reactie

