Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Het einde van Versatile 17?

Vorige week ben ik met de Versatile op een trailer naar De Ligfietsshop in Dronten gereden. Gerrit heeft de schade opgenomen. Het frame rondom de opening van de Versatile is behoorlijk verbogen en zal in zijn geheel vervangen moeten worden. Daarnaast is de klep en de achterzijde behoorlijk beschadigd. Geschatte kosten voor reparatie 3.600,-

 

Versatile 17 is na zes jaar en met 39.454km voorlopig gestagneerd. Ik heb enorm genoten van deze fiets en baal ontzettend van het ongeluk. Of Versatile 17 ooit nog op de weg komt betwijfel ik ten zeerste, maar helemaal zeker weet ik het niet. Dat zal ook gedeeltelijk ervan afhangen hoe de verzekering alles af wil handelen. Ik heb echter besloten om een andere velomobiel te kopen. Ook al wordt alle schade vergoed, het is mijns inziens niet mogelijk om mijn Versatile weer helemaal 100% te krijgen. Daarnaast wil ik graag weer kunnen fietsen, dus heb ik een via Gerrit een tweedehands Versatile uit Duitsland gekocht. Het gaat om Versatile 72 en deze komt binnenkort naar Nederland. Ik heb geluk dat deze te koop stond; een tweedehands Versatile is tenslotte moeilijk te vinden en voor een nieuwe (Orca) geldt een wachttijd van 1 jaar. Versatile 72 is een paar jaar oud en heeft nog maar weinig kilometers gemaakt, de kleur is appelgroen.

 

Ik heb de nodige formulieren ingevuld voor de verzekering en alles opgestuurd. Daarnaast heb ik mijn rechtsbijstandverzekering alvast ingeschakeld omdat ik mij een beetje zorgen maak of de verzekering van de tegenpartij alles wel netjes afhandelt.

 

Deze foto van Versatile 72 heb ik uit Duitsland ontvangen.

xefxbfxbd

 

4 reacties

  1. ARNO

    Have you sold the Bike? Or is it still available? I am from Germany, please contact me via E-Mail. Many thanks!

    • versatile

      I’m sorry Arno, the bike is now property of the insurance company and they have sold it to someone else.

  2. KlaasPiet van den Hoek

    Goedendag ik las je berichtje over de versatile en vroeg mij eigenlijk af ik ben zelf 1,87 pas ik er wel in en kan ik mijn benen wel kwijt want er staat er een op marktplaats te koop

    • Dag Klaas,

      Dat gaat zeker lukken! Ik ben zelf 1,88 en ik pas met gemak in de Versatile. Ik zou zeker een proefrit gaan maken als ik jou was. De Versatile is een heerlijke velomobiel om mee te fietsen.

Geef een reactie

