Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Hans en zijn Quest

Hans is de broer van een collega van mij en wij hebben een aantal gezamenlijke hobby s: auto s en ligfietsen. Hans rijdt al een tijdje met een ligfiets, maar heeft een aantal maanden geleden besloten om over te stappen op een velomobiel. Natuurlijk had ik het leuk gevonden als hij voor een Versatile/Orca had gekozen, maar Hans gaat meer voor snelheid en de keuze is uiteindelijk gevallen op een (carbon) Quest. Afgelopen zaterdag was het zover en hij heeft zijn Quest in Dronten opgehaald bij Velomobiel.nl.

 

Vandaag was voor Hans de eerste tocht met de Quest en we hebben een gezamenlijke rit gemaakt langs het Amsterdam-Rijnkanaal. De Quest is voor Hans nog even wennen en het stoeltje moet iets beter worden afgesteld, maar verder bevalt deze goed. Ik fiets regelmatig langs het kanaal met mijn Versatile en het was wel leuk om deze rit een keer gezamenlijk te maken.

 

1 reactie

  1. Hans

    Een leerzame rit, Peter! Het was een mooie test voor de (zij)windgevoeligheid van de Quest, want het stormde flink. Ik en de Quest hebben de rit prima doorstaan. Ik had niet gedacht dat de bovenarmspieren bij de Quest zo belangrijk zijn, voor het uitstappen!
    Ik heb tijdens de laatste CycleVision in een Orca gezeten, die is comfortabeler met z’n stuurpookjes. Ook een prima fiets, maar ik heb gekozen voor de lage, dichte en vooral snellere Quest.

Geef een reactie

