Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Klein onderhoud

schuur 160213 2 schuur 160213

Ik huur een schuur bij een boer in de omgeving. Hier heb ik de ruimte om met mijn hobby’s bezig te zijn. Gisteren heb ik de Versatile binnengezet voor onderhoud.

De kap schuurde aan de voorzijde bij het sluiten steeds tegen de rand en deze heb ik met een vijl bijgewerkt. De kap sluit nu weer zonder problemen. Ik heb de remmen nagelopen en de kabels gesmeerd; deze liepen nogal stroef. Verder heb ik de rechterband omgedraaid omdat deze aan één kant behoorlijk aan het slijten is en ik heb de Versatile gewassen.

4 reacties

  1. Rob

    Heb jij ook het probleem met de busjes in het scharnier voor de kap?
    Bij mij zijn deze kapot en als je dan de kap opent moet je een beetje voorzichtig zijn.

    Ik heb mijn Versatile sinds januari. Ik heb hem opgehaald uit Assen en op de weg naar huis kwam ik een groene Versatile tegemoet die daarna keerde en even liet zien hoe hard dat het kan gaan.
    Was jij dat heel toevallig?

    • Dag Rob,

      Ik kwam pas een Versatile tegen in de buurt van Mijdrecht (een blauwe). Deze ben ik vrij snel voorbijgereden, misschien dat jij dat was?

      Ik heb geen problemen met de busjes in het scharnier. De kap gaat soepel open en dicht. Wel wat last van het feit dat de kap makkelijk open gaat, maar daar heb ik een oplossing voor gevonden.

      Groet,
      Peter

      • Rob

        Hallo Peter,

        Als je er speciaal voor bent omgekeert om me in te halen dan was ik het inderdaad.

        Ik vind het leuk om een actieve blog te vinden over een Versatile. Alle andere zijn al een paar jaar gestopt.
        Ik heb mijn versatile pas net en ben nog vanalles aan het ontdekken.

        Helaas ligt mijn Rohloff er nu uit voor onderhoud dus is het heel hard trappen tegen deze wind.

        Groet,

        Rob

  2. Ha Rob,

    Ik was mijn gebruikelijke rondje aan het fietsen en dan keer ik altijd bij Wilnis.

    Er zijn inderdaad niet veel actieve blogs van de Versatile overgebleven. Ik ben in ieder geval van plan om mijn weblog regelmatig te updaten.

    Veel plezier met de aankoop, ik hoop dat je net zoveel geniet van de fiets als ik. We komen elkaar ongetwijfeld nog wel een keer tegen.

    Groet,
    Peter

Geef een reactie

