Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Problemen Rohloffnaaf

Vandaag ben ik met de Versatile naar Dronten geweest omdat de naaf bij het terugschakelen in de lichte versnellingen geregeld doorslipt en pas na een paar omwentelingen pakt. Ik dacht dat het Freewheel niet goed meer werkte, maar het probleem blijkt in de Rohloffnaaf te zitten. Er zijn namelijk 2 bouten in de naaf afgebroken. Voor Gerrit was dit ook nieuw; hij heeft dit niet eerder meegemaakt. Het is ons niet helemaal duidelijk hoe dit kan gebeuren.

Gerrit heeft zijn best gedaan om de afgebroken delen te verwijderen uit de naaf, maar dat is niet gelukt. De Versatile heb ik helaas achter moeten laten, want de Rohloffnaaf wordt nu ter reparatie opgestuurd naar Rohloff. Waarschijnlijk zal ik de Versatile een paar weken moeten missen en daar baal ik enorm van.  

De bouten waarmee de naaf vastzit aan de afdekplaat zijn in de naaf afgebroken.

rohloff

 

Geef een reactie

