Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

De eerste problemen met de Quest

Vandaag was ik vanuit Kockengen onderweg naar huis toen er ineens een enorm geratel vanuit de Quest te horen was. Ik dacht eerst dat de ketting er was afgelopen en ben meteen gestopt. Bij nadere inspectie bleek dit niet het geval; de ketting geleiderol onder het stoeltje leek vast te zitten en draaide niet meer mee. Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar na even rommelen aan de geleiderol kwam deze weer los en liep de ketting weer goed. Ik heb hier verder onderweg geen last meer van gehad.

Ik ervaar het wel als prettig dat je na het losmaken van de afdekschermen in één oogopslag kunt zien hoe de ketting loopt en waar de problemen zitten.

Thuis heb ik de geleiderol nagekeken; deze zit goed vast en heeft geen ruimte. Ik vraag me alleen af of de tanden die hierop zitten niet langer horen te zijn. De ketting slipt makkelijk over de tanden op de rol. Mogelijk dat goed smeren en eventueel de rol wisselen helpt. Voor mij is dit nieuw en suggesties zijn welkom.

loopwiel

 

 

 

1 reactie

  1. Ik zou even bellen voor advies met ‘Dronten’. Die hebben elk probleem al tig keer zien langskomen en weten direct wat er speelt.

Geef een reactie

