Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Gebroken spaken

Afgelopen donderdag tijdens mijn ritje na het werk hoorde ik bij het nemen van de bocht een harde tik bij het rechterwiel. Gisteren heb ik beide voorwielen nagelopen en bij het rechterwiel waren 4 spaken gebroken. Mijn Quest is een ouder model en heeft dezelfde type velgen als mijn Versatile destijds had. Deze velgen zijn niet heel sterk. Tegenwoordig hebben ze bij Velomobiel.nl holle kamer velgen; deze zijn veel steviger. Aangezien ik jaarlijks veel kilometers maak met de Quest leek het mij een goed plan om beide wielen te vervangen. Ik wilde de Quest dit weekend weer in orde maken en ben meteen naar Dronten gereden om twee nieuwe wielen te halen.

Ik heb gisteren ook de kogelkopbevestigingen van de voorwielen vervangen en de sporing gecontroleerd. Ik had de kogelkoppen uit elkaar gehaald om te smeren, maar bij dit type mag dat niet omdat ze daarna mogelijk niet goed in elkaar blijven zitten.

Mooie, stevige zwarte velgen combineren goed bij de rode velomobiel en de zwarte draak, wel moet ik nog nieuwe wieldoekjes aanschaffen omdat de oude niet meer passen.

velg1

velg2

 

3 reacties

  1. Ik rijd al een tijdje met voorwielen zonder wieldoekjes. Het valt mij op dat het bijna niet opvalt 🙂

  2. Holle-kamervelgen zijn niet voor het achterwiel te verkrijgen toch? Alleen voor heb ik ze.

    • Ik kom op het internet wel 26″ holle kamer velgen tegen, maar of ze er ook voor de Quest zijn weet ik niet. Ik zal het eens navragen bij Velomobiel.nl

Geef een reactie

