Velomobiel

Van Versatile 17 en 72 naar Quest 224

Versatile versus Smart

Smart

Toen ik mijn eerste Versatile kocht werd hier nogal verschillend op gereageerd. De reacties varieerden van “Leuk man, moet je doen, prachtig zo’n velomobiel” tot “Wat een onzin, van dat geld kun je ook een auto kopen”. Ja, van dat geld kun je inderdaad een auto kopen, bijvoorbeeld een leuke 2e hands Smart.

Vandaag was Marco op bezoek met zijn Smart en nu viel ons op dat de Versatile zelfs iets langer is als de Smart, dus de parkeerplek die je nodig hebt voor een Versatile is zelfs nog iets groter als die voor een Smart. Maargoed, de Smart heeft natuurlijk een motor en deze hoef je niet op eigen kracht vooruit te trappen (althans deze niet, ik weet niet of dit voor alle versies geldt…). Het is overigens met enige regelmaat nodig om mensen uit te leggen dat er echt geen motor in de Versatile zit; niet iedereen is hier meteen van overtuigd.

4 reacties

  1. Rob

    Ik zie nu opeens dat je een klein ruitje op je Versatile hebt.
    In hoeverre werkt dat?
    Wat zijn jouw kruissnelheden de laatste tijd?(met dit @%# weer)
    Ik haal meestal een kruissnelheid van 35. Als het weer meezit misschien 40 maar veel sneller gaat het niet worden.

  2. Hoi Rob

    Dat ruitje helpt voornamelijk als het regent en je het dakje erop hebt zitten. Dan houdt het spatwater tegen.

    Mijn snelheid schommelt meestal ergens tussen de 30 en 40. Hangt een beetje van de wind af. Maximaal heb ik ooit 60 gehaald (met hele harde wind schuin van achteren tussen Wilnis en Woerden). Maar ik kom over het algemeen niet vaak boven de 40. Wat mij betreft ook snel genoeg.

    Groet,
    Peter

    • Rob

      Kijk je door het ruitje heen of er net overheen?

      • Dag Rob,
        Ik kijk over het raampje heen. Het raampje zorgt ervoor dat er tijdens regenbuien minder regen van de klep af in mijn gezicht spettert.

Plaats een reactie